fbpx
MENU

Nudle s cibulkou a pohankou, omáčka z žampionů, čočka Beluga a restovaná karotka s pomerančovou kůrou

 data-srcset
30. 10. 2020

Máme tu další Baví recept. Tentokrát vaši kuchyň provoní žampióny a pomeranče! A dopředu vás taky musíme upozornit na čočku Belugu – namočit ji musíte přes celou noc.

SUROVINY

700g porce
NUDLE 
olivový olej15g
nudle široké semolina80g
cibule100g
len10g
pohanka lámanka20g
bujón Wurzl/Podravka natura5g
kopr čerstvý2g
OMÁČKA 
řepkový olej5g
cibule30g
česnek10g
žampiony50g
brambory20g
tymián sušený1g
šalvěj sušená0,5g
dýňová semínka10g
lahůdkové droždí5g
BELUGA 
čočka beluga50g
římský salát20g
baby špenát10g
jarní cibulka10g
hořčice dijon2g
vinný ocet bílý10g
třtinový cukr5g
olivový olej2g
KAROTKA 
mrkev100g
pomerančová kůra čerstvá1g
třtinový cukr15g
olivový olej5g
pepř černý mletý0,5g

POSTUP

NUDLE

Nudle uvaříte v osolené vodě, slijete, promícháte s trochou olivového oleje a necháte je stranou. Pak namočíte lněné semínko do vody. Mezitím, co se bude máčet semínko, zkaramelizujete cibuli s trochou třtinového cukru a solí. Pak uvaříte pohanku v poměru 1:1,5 s vodou a bujónem.

Až bude vše uvařeno, smícháte pohanku, nudle, restovanou cibuli, lněné semínko a přidáte nasekaný kopr. 

OMÁČKA

Omáčka půjde jednoduše a rychle. Na oleji orestujete cibuli společně s česnekem a žampiony. Pak přidáte brambory, tymián, šalvěj, lahůdkové droždí, podlijete vodou a necháte uvařit do měkka. Nakonec ji rozmixujete do hladka a posypete opraženými dýňovými semínky. 

ČOČKA BELUGA

Belugu je třeba namočit přes noc. Druhý den ji slijete, propláchnete a uvaříte na páře. Pak necháte čočku vychladnout. Po vychladnutí smícháte se salátem, špenátem a jarní cibulkou. Nakonec zalijete dresinkem, který podle chuti smícháte z hořtice, octa, oleje, třtinového cukru, soli a pepře.

KAROTKA

Tohle bude opravdu rychlovka. Mrkev nakrájíte na plátky. Na oleji necháte zkaramelizovat cukr, přidáte mrkev a pomerančovou kůru. Podusit al dente. Pak už ji zbývý jen dochutit solí a pepřem. 

A MŮŽETE SERVÍROVAT!

Vše naservírujete do misky či na talíř a můžete se do toho pustit. Přejeme dobrou chuť a ať vás to Baví!

TABULKA NUTRIČNÍCH HODNOT

Tabulka výživyGramyProcenta*
Celkové pokrytí denní potřeby výživy (%)**69
Kalorie celkem 961 (kcal)
Bílkoviny 3460
Sacharidy 138106
– z toho jednoduché cukry 18
– z toho vláknina2360
Tuky 3452
– z toho nasycené tuky 5
Železo125
Vápník 19
Draslík 43
Zinek 51
Vitamín A 685
Vitamíny skupiny B63
Vitamín C 31
Vitamín E 33
Kyselina listová89
Poměr mastných kyselin Omega 3 : Omega 6                        1:2
Potraviny pro doplnění z pohledu výživy ve zbytku dne
Tofu, mandle, banány, brokolice, pomeranče, datle
« Veganské Vánoce jinak: Houbový kubaKarbanátky z červené řepy, tofunéza s pickles, pečené brambory a karotka, čínské zelí s koprem a semínky »
lžička