fbpx
MENU

Karbanátky z červené řepy, tofunéza s pickles, pečené brambory a karotka, čínské zelí s koprem a semínky

 data-srcset
15. 10. 2020

Říkali jsme si, že budeme rádi, když si svoji Baví dobrotu budete moci uvařit i doma. Máme tu pro vás první recept z naší rostlinné kuchyně. Dobrou chuť!

SUROVINY

KARBANÁTKY 700g porce
Červená řepa150g
Lněné semínko10g
Ovesné vločky jemné40g
vlašské ořechy5g
Lahůdkové droždí5g
Provensálské koření0,25g
Česnek5g
cibule30g
olej řepkový10g
TOFUNÉZA 
tofu20g
sójové mléko30g
olivový olej10g
sušená cibule10g
kyselé okurky20g
lněné semínko zlaté2g
kešu5g
PEČENÁ ZELENINA 
brambory grenaille150g
karotka150g
kmín1g
olivový olej5g
kurkuma1g
ČÍNSKÉ ZELÍ 
čínské zelí100g
jablečný ocet5g
kopr čerstvý2g
slunečnicová semínka10g


POSTUP

KARBANÁTEK

Na oleji orestujete cibuli, přidáte trochu soli a třtinového cukru a necháte zkaramelizovat. Pak přidáte česnek. Vedle si na pánvi opražíte ořechy a umelete lněné semínko. Řepu nastrouháte najemno a vše smícháte dohromady. Pak přidáte ještě vločky (pomleté najemno) a koření (směs si můžete dochutit dle libosti). Ze směsi uplácáte placičky, potřete je olejem, vyskládáte na plech (nezapomeňte na pečící papír) a pečete na 140-160°C po dobu 15-25 minut.

TOFUNÉZA

Tohle bude jednoduché. Do stolního mixéru dejte tofu, sójové mléko, olivový olej, sušenou cibulku, zlaté lněné semínko a kešu a ve umixujte do hladka. Nakonec přimícháte nadrobno nakrájené kyselé okurky. 

PEČENÁ ZELENINA 

Brambory si nakrájíte na čtvrtky, karotku na kolečka, vše v misce promícháte s olejem, kmínem, kurkumou a vyskládáte na plech na pečící papír. Pečeme na 200°C po dobu 15-25 minut.

ČÍNSKÉ ZELÍ

Zelí si nakrájíte najemno, zalijete horkou vodou a necháte 5 minut odstát. Scedíte a přidáte na pánvi opražená semínka, dále promícháte s olivovým olejem, nasekaným koprem, octem. Podle chuti přidáte sůl a pepř. 

A MŮŽETE SERVÍROVAT!

Vše naservírujete na talíř nebo do misky a můžete se do toho pustit. A pamatujte, nejlépe chutná jídlo s přáteli! Tak dobrou chuť a ať vás to Baví!

TABULKA NUTRIČNÍ HODNOT

Tabulka výživyGramyProcenta*
Celkové pokrytí denní potřeby živin(%)**63
Kalorie celkem 878 (kcal)
Bílkoviny 2340
Sacharidy 95 
– z toho jednoduché cukry 20
– z toho vláknina2360
Tuky 4975
– z toho nasycené tuky 6
Železo118
Vápník 37
Draslík 53
Zinek 50
Vitamín A 997
Vitamíny skupiny B60
Vitamín C 65
Vitamín E 65
Vitamín K64
Kyselina listová69
Poměr mastných kyselin Omega 3 : Omega 6                        1:2
Potraviny pro doplnění z pohledu výživy ve zbytku dne
Luštěniny, pomeranče, citróny, zelené listové zeleniny (brokolice, kapusta, kadeřávek)
« Nudle s cibulkou a pohankou, omáčka z žampionů, čočka Beluga a restovaná karotka s pomerančovou kůrou
lžička